loading...

تجربیات سفر

گواتمالا که بین دریای کارائیب و اقیانوس آرام قرار دارد ، یک کشور کوهستانی است که دارای 37 آتشفشان هراسان است. اینها بخشی از قوس آتشفشانی آمریکای مرکزی را تشکیل می دهند: زنجیره ای طولانی از آتشفشان که در اقیانوس مرکزی آمریکای مرکزی امتداد دارد.

در میان مناطق دشت گرمسیری و ارتفاعات خنک تر ، قله های آتشفشانی کشور بر فراز شهرها و شهرها ، دریاچه ها و جنگل های بارانی قرار دارند. در حالی که اکثر آنها اکنون خفته نیستند ، چهار آتشفشان فعال آن بطور دوره ای فوران می کنند و محیط اطراف خود را در خاکستر و گدازه می پوشانند. گواتمالا علاوه بر مناظر لذت بخش و دیدنی های کوهستانی حماسی ، مکان قله بلندترین قله آمریکای مرکزی - تاجومولکو برجسته است. در ارتفاع 42020 متری ، قله آتشفشانی بلند آن جزء خیره کننده ترین نقاط دیدنی کشور به شمار می رود.

گواتمالا که بین دریای کارائیب و اقیانوس آرام قرار دارد ، یک کشور کوهستانی است که دارای 37 آتشفشان هراسان است. اینها بخشی از قوس آتشفشانی آمریکای مرکزی را تشکیل می دهند: زنجیره ای طولانی از آتشفشان که در اقیانوس مرکزی آمریکای مرکزی امتداد دارد.

در میان مناطق دشت گرمسیری و ارتفاعات خنک تر ، قله های آتشفشانی کشور بر فراز شهرها و شهرها ، دریاچه ها و جنگل های بارانی قرار دارند. در حالی که اکثر آنها اکنون خفته نیستند ، چهار آتشفشان فعال آن بطور دوره ای فوران می کنند و محیط اطراف خود را در خاکستر و گدازه می پوشانند. گواتمالا علاوه بر مناظر لذت بخش و دیدنی های کوهستانی حماسی ، مکان قله بلندترین قله آمریکای مرکزی - تاجومولکو برجسته است. در ارتفاع 42020 متری ، قله آتشفشانی بلند آن جزء خیره کننده ترین نقاط دیدنی کشور به شمار می رود.

10. آتشفشان تاکانا

آتشفشان تاکانافلیکر / پاچکو

مرزهای گواتمالا با مکزیک ، برجهای آتشفشان Volcan Tacana را در بالای محیط اطراف خود قرار داده و همه چیز را با قله عظیم آن 4.060 متری جنجالی می کند. این امر دومین قله مرتفع در آمریکای مرکزی را به وجود می آورد. Volcan Tacana ، بخشی از قوس آتشفشانی آمریکای مرکزی ، در بخش دورافتاده گواتمالا قرار دارد. این امر به محافظت و حفظ حیات وحش باورنکردنی و طبیعت ساکن در دامنه های آن کمک کرده است. در حالی که قلمروهای بالایی آن به دلیل فوران گذشته و جریان گدازه کاملاً بی ثمر است ، جنگلهای بارانی سرسبز در اطراف پای آن قرار دارند. این مناظر متضاد ، آتشفشان ولکان تاکانا را لذت بخش می کند ، و مناظر چشمگیر و جذاب از قله بلند آن را نشان می دهد.

9. آلملوگا

المولونگا

آلمولونگا بخشی از رشته کوههای سیرا مادره ، در یک مکان خیره‌کننده با تعداد زیادی گنبد گدازه دوست داشتنی واقع در حوالی کالدرای مرکزی آن قرار گرفته است. stratovolcano آخرین بار در سال 1818 فوران کرد و فوران های قبلی قله خود را به هم ریختند. کالدرای سه کیلومتری آن اکنون در قلب یک میدان آتشفشانی دارای پوشش گدازه و پوشش گشاد شده قرار دارد که با قله 3197 متری پرشده است. این مناظر ویران شده فریبنده برای کشف هستند و در جاهای خاصی ، چشمه های آب گرم از کنار کوه حباب می شوند. Almolonga را می توان درست در جنوب Quetzaltenango ، دومین شهر بزرگ کشور یافت.

8. آتشفشان آتیتلان

آتشفشان آتیتلانdreamstime / © لوسی براون

Volcán Atitlán و مخروط متقارن آن که بالای دریاچه ای زیبا به همین نام قرار دارد ، مطمئناً منظره ای دیدنی را به وجود می آورد. قله ی قدرتمند با ارتفاع 3535 متر ، در ارتفاعات گواتمالا ، نه چندان دور از آتشفشان های ولکان تولمان و آتشفشان سان پدرو واقع شده است. منطقه بسیار آتشفشانی است و آبهای درخشان دریاچه در زیر یک دهانه غول پیکر را پر کرده است. در حالی که محیط آرام و منزوی ولکان آتیتلان آن را به مکانی بسیار صلح آمیز و دلپذیر برای بازدید تبدیل می کند ، اما در واقع چندین بار به طور انفجاری بارها فوران کرده است ، آخرین مورد در سال 1853. اکنون ، با این حال ، این آتشفشان به دلیل قله باشکوه خود و یک جاذبه گردشگری محبوب است. دریاچه زیبا ، جنگلهای بارانی و آتشفشانهایی که در اطراف آن قرار دارند.

7. آتشفشان آب

یک آتشفشان آبdreamstime / © Sl عکاسی

برخاستن غیرقانونی در بالای ارتفاعات مرکزی آنتیگوا ، قله ابر-آتشفشان ولکان دو آگووا بر مناظر کم ارتفاع اطراف آن حاکم است. دامنه های شیب دار و بی تاب آن با رسیدن به 3،760 متر ، از مخروط بلند آن فرو می رود و سرانجام جای خود را به جنگلهای بارانی با بخار ، مزارع قهوه و مزارع حاصلخیز می دهد. در حالی که به دلیل برخورداری از چشم اندازهای خارق العاده که از اوج برجسته آن ارائه شده است ، مکان تفریحی برای پیاده روی است ، اما تفریحات مکرر به این معنی است که بهتر است با یک راهنمای محلی یا نگهبان همراه باشید. به معنای آتشفشان آب به زبان اسپانیایی ، کوه شگفت انگیز برخی عکس های خارق العاده را ایجاد می کند ، خصوصاً وقتی از خیابان ها و پشت بام های آنتیگوا دیدن می کنید.

6. آتشفشان تاجولولکو

آتشفشان تاجولولکوdreamstime / © THPStock

بلندترین کوه در کل آمریکای مرکزی ، برج های ولکان پیجوملوکو تا ارتفاع 4.220 متری. بخشی از رشته کوه Sierra Madre ، آتشفشان عظیم دو قله ، که یکی از آنها در حوالی یک دهانه فرو ریخته است. در حالی که دامنه فوقانی آن لخت و لاغر است ، دامنه های پائین آن بسیار زیاد طبیعت و حیات وحش را در خود جای داده است. با وجود منظره ها و منظره های خارق العاده و جذاب ، کوه با شکوه آنچنان که در کوهنوردان و کوهنوردان کوهستان مشهور است ، جایی که در قسمت کم جمعیتی از گواتمالا ، نه چندان دور از مرز مکزیک قرار دارد.

5. آتشفشان سانتا ماریا

آتشفشان سانتا ماریاdreamstime / © Letloose78

سانتا ماریا که در ارتفاعات غربی قرار دارد ، می توانید در میان رشته کوه های سیرا مادره ، نه چندان دور از شهر Quetzaltenango ، واقع شده باشید. نکته قابل توجه ، آتشفشان 3،772 متری مسئول یکی از بزرگترین فوران ها در 200 سال گذشته بود که در سال 1902 از زیر شکم و خاکستر بیرون زد. فعالیت آتشفشانی گذشته خود باعث ایجاد Santiaguito نیز شد ، گنبد برجسته ای گدازه ای که از نزدیکی آن بیرون می رود. در آن جمع شده و مرتباً بخار ، گاز و گدازه را از دریچه های خود ساطع می کند. سانتا ماریا اکنون در مرکز یک منظره ویران و ویران شده قرار دارد که برای کشف جذاب است ، با قدرت ترسناک این آتشفشان هر کجا که هستید آشکار است.

4. Acatenango

Acatenangodreamstime / © جیمز کرافورد

Acatenango که نیمی از مجموعه آتشفشان La Horqueta را تشکیل می دهد ، با یک خط الراس بلند به بلند آتشفشان آتشفشان متصل شده و از سطح اطراف آن بالا می رود. استراتوولکانکان خیره کننده نه یک قله زیبا و برجسته را در خود جای می دهد ، در حالی که شهردار پیکو و Yepocape به ترتیب به سه هزار و 976 متر و 3،880 متر ارتفاع می رسند. به دلیل وسعت و مقیاس بسیار زیاد ، Acatenango برای پیاده روی بسیار محبوب است ، و منظره های موجود در بالای قله های کوهستان در نزدیکی بسیار با شکوه است. برجسته بدون شک Volcan de Fuego است. فوران های مکرر آن بدان معنی است که بطور منظم دودهای زیادی از آن دود می شود.

3. آتشفشان تولیمان

آتشفشان ولیمنdreamstime / © SimonDannhauer

در سواحل جنوبی دریاچه Atitlan ، Volcan Toliman مطمئناً یک عکس زیبا را ایجاد می کند ، به خصوص وقتی در آبهای تابناک آن منعکس شود. با بلند شدن از ارتفاع 3515 متری ، stratovolcano در بالای دهانه کم عمق قرار دارد که گنبد گدازه ای سخت در قسمت شمالی آن یافت شده است. در حالی که قلمروهای بالایی آن لخت است ، دامنه های تقریباً متقارن آن ، جای خود را به جنگلهای بارانی با بخار و دره های حیاط دار به سمت پایین می دهد. از قله آتشفشان ، بازدید کنندگان می توانند از چشم اندازهای دیدنی و جذاب از دریاچه و همچنین آتشفشانهای آتشفشان و آتشفشان سان پدرو لذت ببرند. هر دوی آنها در همان نزدیکی قرار دارند. سفر با قایق در حوالی دریاچه آیتلان یک راه خارق العاده برای بدست آوردن منظره ای بهتر از ولکان تاملیان است که از روی آبها بالا می رود.

2. آتشفشان Pacaya

آتشفشان Pacayaفلیکر / بتانی و کایل

با قرار گرفتن در یک پارک ملی پرشکوه به همین نام ، Pacaya 2،552 متر از محبوب ترین جاذبه های گردشگری این کشور است. دلیل این امر این است که در دسترس آسان هر دو آنتیگوا و گواتمالا واقع شده است و دارای چشم اندازهای زیبا و مناظر خیره کننده است. کوهنوردی در دامنه های شیب دار آن بسیار لذت بخش است زیرا شما از طریق پوشش گیاهی سرسبز ، جریان های گدازه محکم و همچنین بخار کردن بخار در راه رسیدن به قله سیگار کشیدن خود لذت می برید. در حالی که شما به دلیل افزایش فعالیت آتشفشانی دیگر نمی توانید به دهانه آن نزدیک شوید ، قله برجسته Pacaya و پانوراماهای خارج از دشتهای زیر این تجربه را ارزشمند کرده است.

1. آتشفشان دو فوگو

شماره 1 آتشفشانهای گواتمالاdreamstime / © Francoisboudrias

Volcan de Fuego که به اسم "آتشفشان آتش" به زبان اسپانیایی انتخاب شده است ، به دلیل فوران تقریباً در مقیاس کوچک ، تقریباً هر 15 یا 20 دقیقه مشهور است. اینها خاکستر و بنزین را از قله 3،763 متری استراتوسولکانو به هوا می بینند که پفیهای دود مسحور کننده در بالای قله خود قبل از ریختن در هوا وجود دارد. اگرچه فوران های بزرگتر خوشبختانه نادر هستند ، اما فوران سال 2018 آن به طرز غم انگیزی باعث کشته شدن 159 نفر و تخریب زیادی شد. همراه با نام تحریک آمیز آن ، دامنه های بی تاب آتشفشان آتشفشان و قله سیگار کشیدن ، پتانسیل های کشنده و مخرب آن را برجسته می کند. با این وجود آتشفشان برجسته منظره ای هیجان انگیز را به وجود می آورد. این بهترین حالت از بالای در نزدیکی Acatenango مشاهده می شود ، که Volcan de Fuego در واقع توسط یک رج بلند به آن پیوسته است. نه چندان دور از شهر Antigua ،

مبینا موحدی بازدید : 354 چهارشنبه 5 شهريور 1399 زمان : 18:12
ارسال نظر برای این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 24
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2
  • بازدید ماه : 139
  • بازدید سال : 336
  • بازدید کلی : 9513
  • آخرین نظرات
    کدهای اختصاصی