loading...

تجربیات سفر

ایسلند که با آب های وحشی آتلانتیک شمالی احاطه شده است ، کشوری بسیار فعال از نظر زمین شناسی و آتشفشانی است که دارای مناظر بسیار زیبا و زیبا است. همانطور که در میانه آتلانتیک ریج قرار دارد ، این جزیره با آتشفشان ها واقع شده است. حدود 30 نفر از آنها فعال هستند. این غالباً در میان مزارع بزرگ گدازه ، در زیر یخچالهای طبیعی درخشان ، یا در میان قله های کوهستانی صخره ای مخفی شده اند.

کاوش در مناظر چشمگیر و متنوع کشور لذت بخش است. غول پیکرها و چشمه های داغ آور غالباً در اطراف استراتوولکانهای دیدنی آن دیده می شوند. در کل حدود 130 آتشفشان در کل ، بسیاری از مناظر آتشفشانی ایسلند در میان پر رفت و آمدترین کشور قرار دارد و سالانه تعداد زیادی گردشگر را به خود جذب می کند.

ایسلند که با آب های وحشی آتلانتیک شمالی احاطه شده است ، کشوری بسیار فعال از نظر زمین شناسی و آتشفشانی است که دارای مناظر بسیار زیبا و زیبا است. همانطور که در میانه آتلانتیک ریج قرار دارد ، این جزیره با آتشفشان ها واقع شده است. حدود 30 نفر از آنها فعال هستند. این غالباً در میان مزارع بزرگ گدازه ، در زیر یخچالهای طبیعی درخشان ، یا در میان قله های کوهستانی صخره ای مخفی شده اند.

کاوش در مناظر چشمگیر و متنوع کشور لذت بخش است. غول پیکرها و چشمه های داغ آور غالباً در اطراف استراتوولکانهای دیدنی آن دیده می شوند. در کل حدود 130 آتشفشان در کل ، بسیاری از مناظر آتشفشانی ایسلند در میان پر رفت و آمدترین کشور قرار دارد و سالانه تعداد زیادی گردشگر را به خود جذب می کند.

10. كرافلا

كرافلاdreamstime / © Milan_tesar

Krafla که در شمال جزیره قرار دارد ، یک کالدرای دوست داشتنی است که با دریچه های بخار ، جوشاندن استخرهای گل و جوشان و چشمه های آب گرم احاطه شده است. بر خلاف فعالیت زمین گرمایی آتشین و مکرر ، دهانه آن خانه ای از دریاچه آب سرد است که به خاطر رنگ آبی دلپذیر زمرد مشهور است. اگرچه فقط به 818 متر ارتفاع می رسد ، ظاهر دنیای کرفلا باعث می شود که از این نظر خارج شود. بسیاری از مردم آن را در کنار حمام های طبیعت نزدیک Myvatn مشاهده می کنند.

9- پرستاهنوکور

پرستاهنوکورویکی پدیا / یوهان درو

در ارتفاعات ایسلند ، حضور پرتحرک Prestahnúkur از مناظر بی رنگ ، کم ارتفاع و تقریباً بی جان که در اطراف آن واقع شده است ، دور می شود. نگاه تاریک و ویرانگر کویر آتشفشانی اطراف آتشفشان ناشی از هزاره جریان گدازه و فوران خاکسترهایی است که با زمین در هم آمیخته اند. Prestahnúkur و قله آن با ارتفاع 1.220 متر به خودی خود ناخوشایند و صخره ای است و احساس دلپذیری و سنگینی در مورد آنها دارد. در گذشته ، بسیاری از مردم بر این باور بودند که ساکن ارواح است. نام آن در ایسلندی به معنای "اوج کاهنان" است ، که به نام دو مرد از کتاب که کاوشگر اسرارآمیز را کاوش کرده اند ، نامشخص است. در حالی که این سگها و فولکلت ها رد شدند ، اما فضای منزوی Prestahnúkur خلوت جوی مطمئناً یک بازدید به یاد ماندنی را ایجاد می کند.

8. Snaefellsjokull

Snaefellsjokulldreamstime / © ویکتور هلدنچنکو

یکی از دیدنی ترین و عکس های دیدنی کل ایسلند ، Snaefellsjokull نهفته در نوک شبه جزیره Snaefellsnes ، و آب های یخی در اطراف آن واقع شده است. صدها هزار سال پیش تشکیل شده است ، استراتوسولکانو باستانی توسط یخچالهای درخشان با مخروط های فرو ریخته ، دهانه های مبهم و مناظر دارای گدازه در صدر قرار دارد. علاوه بر زیبایی فوق العاده ، Snaefellsjokull با ارتفاع 1،446 متر نیز به دلیل اهمیت فرهنگی آن ذکر شده است: این مجموعه در تعدادی از ساگاها و آثار ادبی ایسلندی به نمایش در آمده است. از این میان ، مشهورترین آنها بدون شک سفر ژول ورنس به مرکز زمین است. Snaefellsjokull یکی از نمادهای قابل تشخیص در این کشور است که در یک پارک ملی شگفت انگیز به همین نام قرار دارد ، درست در غرب دور ایسلند.

7. هورفجال

هورفجالdreamstime / © Estivill

این آتشفشان کوچک و در حال انقراض معروف به Hverfell و Hverfjall ، یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری ایسلند است. دلیل این امر این است که درست در جاده رینگ قرار دارد و برای پیاده روی خیلی سخت یا وقت گیر نیست. شما به راحتی می توانید از مخروط بزرگ 420 متری تفره آن چنگ بزنید و در حاشیه کیلومتری آن تنها در یک ساعت بچرخید. دیوارهای آتشفشانی خرد و هورفجال که بسیار شبیه به دهانه در ماه هستند ، در میان منظره ای متروک و فراموش نشدنی قرار دارند. آتشفشان حلقه ای توف که اغلب در کنار آب های کم عمق میوات واقع شده است.

6. Oraefajokull

Oraefajokulldreamstime / © Thorir Ingvarsson

æræfajökull واقع در خط ساحلی جنوب شرقی جزیره ، بزرگترین آتشفشان فعال در کشور است و به طور کلی قله بلند آن. کوه پوشیده از یخچال و فریزر سفید روشن ، در بلندترین نقطه خود به 2.110 متر می رسد و از قله آن لذت می برد. از بالا ، می توانید در بالای صخره های ساحلی مشاهده کنید ، با سواحل معروف ماسه سیاه ویک که از فاصله دور جاسوسی می کنند. در پارک ملی واتناکوجول واقع شده است ، æræfajökull به دلیل قله برجسته و چشمگیر و تمام مناظر خیره کننده ای که اطراف آن را احاطه کرده ، در بین کوهنوردان بسیار محبوب است.

5- آسكا

آسکا

در فضای وحشی و دورافتاده ایسلند واقع شده است ، Askja و caldera عظیم آن تنها با طی کردن زمین های ناهموار اوداداهراون - بزرگترین میدان گدازه جزیره و کویر آتشفشانی - قابل دسترسی است. در حالی که به سادگی نیمی از تجربه را تجربه می کنیم ، خود Askja چشم اندازی هیجان انگیز ایجاد می کند. این شهر دارای دو دریاچه زیبا است که در برابر مناظر تاریک اطرافشان کاملاً لذت بخش است. در حالی که بزرگترین این دو ، اسکووواتن ، معمولاً در بیشتر سال منجمد می شود ، ویت ، به دلیل گرم بودن چشمه های آب گرم در واقع به اندازه کافی گرم است که بتواند در آن حمام کند. برای افزودن به صحنه های دیدنی ، کوه های Dyngjufjoll در حوالی کلدرای 1.516 متری Askja قرار دارند. این خانه ها بسیاری از دره ها و دره های دراماتیک هستند. ظاهر این منطقه به قدری دنیای دیگری است که ناسا فضانوردان را به آنجا فرستاد تا برای ماموریت های قمری خود آماده شوند.

4. گریمسوتن

گریمسوتنdreamstime / © Vampy1

گریمووتن ، ناپایدارترین آتشفشان های ایسلند ، حداقل در طول تاریخ خود حداقل 60 بار فوران کرده است. در حالی که آتشفشان مطمئناً می تواند به طرز وحشیانه و وحشیانه ای فوران کند ، قدم کوچک آن قدرت عالی خود را باور دارد. این امر به این دلیل است که بیشتر آتشفشان 1725 متری واقع در زیر کلاه یخ بزرگ Vatnakojull قرار دارد. در نتیجه ، بیشتر دهانه های آن از منظره پوشیده شده اند و تنها بخشی از دهانه آن و دهانه آن بیرون از یخ بیرون زده است. با این وجود ، فضای بی پایان یخ و برف از پارک ملی واتناکوجل چشم اندازی چشمگیر به وجود می آورد.

3. حكلا

قلاب دوزیdreamstime / © Tomazkunst

به دلیل فوران های مکرر و آتشین ، Hekla مسئولیت یک ظاهر بزرگ ایسلند را بر عهده دارد. در طول هزاره ها ، اطراف خود را در گدازه ها و تفره ها پوشانده است. این تمایل وسوسه کننده آتشفشان بود که باعث شد در قرون وسطي لقب آن را "دروازه به جهنم" بگذارد. از زمان آخرین فوران در سال 2000 ، Hekla اکنون مکان بسیار محبوب برای پیاده روی است. به طور کلی تقریباً چهار ساعت طول می کشد تا اوج 1،488 متر خود را صعود کنید. به نظر می رسد تا حدودی مانند یک قایق واژگون ، خط الراس بلند استراتوسولکانو با دهانه ها پشته شده است و اغلب در برف و یخچالهای کوچک پوشیده شده است. هکلا یکی از مشهورترین آتشفشانهای کشور جزیره است.

2. دیگ بخار

دیگ بخارdreamstime / © Wynn

Katla در قسمت دورافتاده ایسلند جنوبی واقع شده است ، تا حدی توسط یخچال درخشان Myrdalsjokull درخشان است. این واقعیت را پنهان می کند که در واقع یکی از بزرگترین و قدرتمندترین آتشفشان های کشور است. از ارتفاع 1.512 متری ، Katla دارای دهانه یك ده كیلومتری كلدره است كه معمولاً در صدها متر یخ پوشانده می شود. این امر به طرز جسورانه ای بر فراز مناظر قمری مانند اطراف بالا می رود. این کوه توانا در طول تاریخ خود بارها و بارها فاجعه بار فوران کرده است ، اگرچه آخرین واقعه خشونت آمیز در سال 1918 رخ داد. به دلیل نزدیکی به Eyjafjallajökull ، بسیاری بر این باورند که همسایگان از نظر زمین شناسی مرتبط هستند.

1. Eyjafjallajokull

شماره 1 آتشفشان در ایسلندdreamstime / © یوهان هلگاسون

به دنبال فوران سال 2010 ، Eyjafjallajökull به دلیل ایجاد اختلال و آشوبی که در سفرهای هوایی اروپا به مدت نزدیک به یک هفته به وجود آورد ، به شهرت بین المللی شلیک کرد. دودهای چشمگیر دود و ابرهای خاکستری که به هوا فرو می رود ، قدرتمندترین و مخرب ترین آتشفشان را از سال 1823 نشان می دهد. از آن زمان تا به حال خفته به نظر می رسد ، Eyjafjallajökull دقیقاً در غرب Katla قرار دارد که کاملاً پوشیده از یک یخ درخشان است. حاشیه دهانه استراتوسولکانو با سه قله هم مرز است که هموندور 1651 متر ارتفاع آن بلندترین است. نکته قابل توجه ، چهره جنوبی کوه تا زمان عقب نشینی دریا بخشی از خط ساحلی ایسلند بود. به همین ترتیب ، اکنون صخره های آن با آبشارهای دیدنی شکسته شده اند که مشهورترین آنها Skogafoss است. با مناظر بسیار باورنکردنی و نمایش های اخیر تاریخ انفجاری ،

مبینا موحدی بازدید : 348 چهارشنبه 5 شهريور 1399 زمان : 18:15
ارسال نظر برای این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 24
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 6
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 17
  • بازدید ماه : 93
  • بازدید سال : 290
  • بازدید کلی : 9467
  • آخرین نظرات
    کدهای اختصاصی