loading...

تجربیات سفر

یدنی از چراغ های شمالی یکی از خیره کننده ترین و به دنبال ترین تجربه سفر در زمین است. شاید به دلیل نمایش فوق العاده رنگهای چرخاننده باشد که در آسمان تاریک شب می رقصند و توسط ذرات و مولکولهایی ایجاد می شوند که در نقاط دور از جو زمین برخورد می کنند. یا شاید جذابیت با چراغهای شمالی ، که به آن aurora borealis نیز گفته می شود ، باشد زیرا بسیاری از عوامل برای ترسیم آن باید تراز شوند و حتی وقتی هم باشد ، قبل از اینکه دوباره اتفاق بیفتد ، این یک پنجره کوچک فرصت است.

دلیل شما برای تماشای چراغ های شمالی هر چه باشد ، هیچ تردیدی وجود ندارد که فرصتی برای دیدن یکی از 7 عجایب طبیعی جهان تجربه ای در حال تغییر زندگی است.

گزینه های خود را با لیست ما از بهترین مکان ها برای دیدن چراغ های شمالی در سراسر جهان ، باریک کنید.

یدنی از چراغ های شمالی یکی از خیره کننده ترین و به دنبال ترین تجربه سفر در زمین است. شاید به دلیل نمایش فوق العاده رنگهای چرخاننده باشد که در آسمان تاریک شب می رقصند و توسط ذرات و مولکولهایی ایجاد می شوند که در نقاط دور از جو زمین برخورد می کنند. یا شاید جذابیت با چراغهای شمالی ، که به آن aurora borealis نیز گفته می شود ، باشد زیرا بسیاری از عوامل برای ترسیم آن باید تراز شوند و حتی وقتی هم باشد ، قبل از اینکه دوباره اتفاق بیفتد ، این یک پنجره کوچک فرصت است.

دلیل شما برای تماشای چراغ های شمالی هر چه باشد ، هیچ تردیدی وجود ندارد که فرصتی برای دیدن یکی از 7 عجایب طبیعی جهان تجربه ای در حال تغییر زندگی است.

گزینه های خود را با لیست ما از بهترین مکان ها برای دیدن چراغ های شمالی در سراسر جهان ، باریک کنید.

1. Abisko ، سوئد

چراغ های شمالی در Abisko ، سوئد

شهر Abisko سوئد یکی از بهترین مکان های جهان برای مشاهده چراغ های شمالی است. علاوه بر موقعیت اصلی آن در قسمت شمالی کره زمین ، پنجره مشاهده طولانی تر است و گزینه های سفر بیشتری را به شما ارائه می دهد.

فرصت های مشاهده در Abisko از سپتامبر تا آوریل اجرا می شود ، اما در طول پنجره باریک تر ، از اکتبر تا مارس ، می توانید تقریباً هر شب آنها را بگیرید.

تاریکی در آسمان Abisko باعث می شود ترکیب هایی از رنگ ها مانند سبز ، بنفش ، آبی ، قرمز و زرد در یک کنسرت فعالیت در بالای سر مشاهده شود.

در حالی که می توانید از چراغ های شمالی از بیرون هتل یا فقط دور از شهر ، نگاهی اجمالی به نور بیندازید ، بهتر است به پارک ملی Abisko یا کوههای مجاور Kiruna بروید ، که دو پایه آسان برای مشاهده هستند. همچنین می توانید برای مشاهده از سفر به ایستگاه آسمان آرورا بروید زیرا ارتفاع آن منظره ای واضح از آسمان به شما می دهد زیرا آلودگی نوری کمی وجود دارد.

تورهای زیادی در Abisko وجود دارد زیرا برای دیدن چراغ های شمالی بسیار محبوب است ، بنابراین می توانید یکی از آنها را رزرو کنید تا مطمئن شوید که در زمان مناسب در مکان مناسب قرار دارید.

برای اندکی چیز اضافی برای سفر خود ، می توانید به دنبال خرید بسته هایی باشید که شامل اقامت در هتل یخی یا تماشای حیوانات وحشی به همراه تجربه چراغ های شمالی شما باشد.

2. تروسو ، نروژ

نمایش زیبایی از چراغ های شمالی در Tromsø ، نروژ

شهر ترومسوی بزرگترین کشور نروژ است ، بنابراین شاید فکر نکنید شرایط نوری برای دیدن بهینه خواهد بود اما یکی از بهترین مکان ها برای دیدن چراغ های شمالی است.

Tromsø بصورت منحصر به فرد در بیضی شفق قطبی واقع شده است ، جایی که شرایط بهینه باد خورشیدی و میدان های مغناطیسی بین سیاره ای وجود دارد که این مکان را به بالاترین احتمال برای دیدن نمایشگر نور می دهد. این امر به شما کمک می کند که در ماه های زمستان فقط چند ساعت از نور روز وجود داشته باشد ، بنابراین پنجره تاریکی کل طولانی تر است.

از آنجا که Tromsø برای تماشای چراغ های شمالی محبوب است ، گزینه های تور زیادی را خواهید دید که از مسافرت های قایق گرفته تا سفرهای مخصوص سورتمه سگ است که می توانید با تجربه خود ترکیب کنید.

چراغهای شمالی در طول یک پنجره از زمان هر 27 روز یک بار قابل مشاهده است ، که این مربوط به نزدیکی خورشید با زمین در هنگام چرخش است. بهتر است قبل از رزرو هتل و تورهای خود ، چشم انداز چراغهای شمالی را برای منطقه مرور کنید.

اگر می خواهید فقط در خارج از شهر بمانید ، روستای ارسفوردن یکی دیگر از گزینه های روستایی است که فقط با یک درایو کوتاه در حومه شهر فاصله دارد.

  • بیشتر بخوانید:
  • جاذبه های گردشگری برتر در Tromsø

سگ در یوکان زیر چراغ های شمالی سورتمه می کند

قلمرو یوکان غربی کانادا یک مقصد عالی برای برنامه ریزی سفر با چراغ های شمالی است. می توانید چراغ های اوت تا اواسط آوریل در منطقه یوکان را ببینید که شامل Whitehorse و بسیاری از اجتماعات کوچک است ، بنابراین طیف گسترده ای از گزینه های اقامتی ، تورها و فعالیتها وجود دارد.

مانند سایر مناطق پرطرفدار چراغهای شمالی گزینه های تور زیادی در منطقه وجود دارد. از برخی از پیشنهادها از اقامتگاههای محلی استفاده کنید ، یا سفر خود را با یک تجربه دیگر ، مانند برفی در بیابان یوکان ، رزرو کنید.

در سفر یوکان خود ، مدتی را برای بازدید از مرکز چراغ های شمالی واقع در دریاچه واتسون برنامه ریزی کنید ، جایی که می توانید اطلاعات علمی بیشتری در مورد چراغ ها کسب کنید. نمایشگاه های تعاملی و یک تئاتر وجود دارد که زمینه ای از وقایع شفق قطبی در منطقه را فراهم می کند.

4. جوكولسارلون ، ایسلند

Aurora borealis آسمان را بالاتر از تالاب یخچالهای جوکولسارلون روشن می کند

گرفتن نور چراغهای شمالی در ایسلند در اکثر مناطق امکان پذیر است ، اما بهترین شرط شما این است که در خارج از ریکیاویک بمانید و به مناطق دور افتاده جنوبی بروید ، جایی که آسمان تاریک است ، مانند تالاب یخچالهای جوکولارلون .

تالاب یک مکان طبیعی خیره‌کننده است ، با سفرهایی با قایق که می توانید از میان کوههای یخ شناور بگذرید ، اما مکانی مناسب برای دیدن چراغهای شمالی همانطور که در گوشه و کنار جنوب شرقی کشور قرار دارد.

در حالی که ایسلند به دلیل فرصت های خود برای دیدن چراغ ها شناخته شده است ، همچنین شرایط آب و هوایی زیادی وجود دارد که می تواند احتمال مشاهده شما را مختل کند. باران ، برف و هوای ابری همه عوامل حتی در بهترین پنجره مشاهده از سپتامبر تا آوریل است. به همین دلیل بهتر است برای بهینه سازی شانس خود چند روز دیگر را در ایسلند برنامه ریزی کنید. شما همیشه می توانید یک گشت و گذار را به تالاب آبی برنامه ریزی کنید یا یک سفر یخچال دار را برای پر کردن وقت اضافی انجام دهید.

اسکان: اقامتگاههای تفریحی برتر در ایسلند

  • بیشتر بخوانید:
  • جاذبه های گردشگری برتر در ایسلند

5. Fairbanks ، آلاسکا

چراغ های شمالی در Fairbanks ، آلاسکا

چراغ های شمالی که در Fairbanks ، آلاسکا مشاهده می شوند مشهور است. می توانید از اواخر ماه اوت تا اواسط آوریل چراغ ها را ببینید و منطقه روش های مختلفی برای لذت بردن از تجربه ارائه می دهد.

Fairbanks در شکم بیضی شکل قرار دارد و شبهای واضحی دارد ، بنابراین بیشترین احتمال مشاهده را دارد ، یک عامل مهم در برنامه ریزی یک مقصد است زیرا چراغ ها به میزان زیادی به ترکیب شرایط بستگی دارند. در طول پنجره مشاهده در Fairbanks ، می توان از هر پنج شب چهار چراغ شمالی را دید.

می توانید در نمایشگاه Fairbanks کاملاً سرد شوید و برای مشاهده نمایش نور شب بسیار سرد می شوید ، اما بسیاری از خانه ها ، کابین ها و وان های داغ گرم وجود دارد که باعث افزایش راحتی شما در طول تجربه می شود. مطمئناً می توانید برای مشاهده چراغ ها به تنهایی اقدام کنید و تقریباً در هر هتل اگر در بین چراغ ها در آسمان قابل مشاهده باشد ، در طی ساعات یک شب هشدار حسن نیت ارائه می دهد. همچنین می توانید یک تور را انجام دهید.

Fairbanks با تورهایی خلاقانه به دست آمده است ، مانند شب های یخی در ماهیگیری و گربه های برفی که شامل تجربه چراغ های شمالی است.

  • بیشتر بخوانید:
  • جاذبه های گردشگری برتر در آلاسکا

6. لاپلند ، فنلاند

چراغ های شمالی بالای خانه های igloo در لاپلند ، فنلاند

تقریباً در هر نقطه فنلاند نورهای شمالی دیده می شوند اما بهترین شرط شما این است که در منطقه Lapland شمالی بمانید. شانس شما برای دیدن چراغ های شمالی فنلاند به حدی است که به طور متوسط در طول سال حدود 200 شب مشاهده می کنید.

برخی از بهترین شهرهای شمالی که باید به آن توجه کنید Rovaniemi ، Kittilä و شهر کوهستانی Saariselkä هستند . اماکنی مانند Kemi دارای اقامتگاه ویلا شیشه ای است ، بنابراین می توانید چراغ ها را درست از اتاق خواب خود مشاهده کنید.

دو فنلاند ملی در فنلاند وجود دارد که به دلیل دور بودن از شهرها ، برای تماشای شفق قطبی محبوب هستند. اگر قصد دارید به تنهایی بروید ، پارک ملی Phyä-Luosto و پارک ملی Oulanka مکانهای بسیار خوبی برای بازدید هستند. همچنین می توانید دوربین All-Sky را از رصدخانه ژئوفیزیک Sodankylä مشاهده کنید تا شرایط مشاهده فعلی شفق شمالی را ببینید.

  • بیشتر بخوانید:
  • جاذبه ها و مکانهای دیدنی برتر فنلاند

7. Kangerlussuaq ، گرینلند

چراغ های شمالی در Kangerlussuaq ، گرینلند

اگر قصد عزیمت به گرینلند را دارید ، باید از آنجا که تنها فرودگاه بین المللی دارد از طریق Kangerlussuaq طی کنید. این امر موقعیت مکانی آسان را برای مشاهده چراغ های شمالی ایجاد می کند زیرا می توانید در شهر پرواز کنید و در آن بمانید. چراغهای شمالی تا 300 شبانه سال در کانگرلوسووا ثبت شده است. بنابراین ، گرینلند شانس به نفع شماست.

مشاهده بهینه در گرینلند از ماه سپتامبر تا آوریل است زیرا آلودگی نوری بسیار کمی دارد. در مقایسه با برخی مقصد های دیگر ، فرصت ها به حدی عالی هستند که می توانید در دیدن یک شبه شبانه سه یا چهار شب در گرینلند در طول پنجره مشاهده قله تقریباً مطمئن باشید.

بسیاری از فرصت های تور وجود دارد که می توانید برای افزایش بازدید خود از گرینلند از جمله ترکیب چراغ های شمالی با یک سفر کوه یخی ، گشت و گذار با سگ یا سفر به یک شهرک بومی استفاده کنید.

  • بیشتر بخوانید:
  • جاذبه های گردشگری برتر گرینلند

8. چرچیل ، کانادا

ساختار سنگ اینویچ با چراغهای شمالی در بالا در چرچیل ، کانادا

اگر به دنبال گرفتن چراغ های شمالی هستید ، رفتن به مقصدی مانند چرچیل ، کانادا ، جایی که شفق شمالی تقریباً 300 شب در سال ظاهر می شود ، فرصتی خارق العاده برای دیدن آنها می دهد. تعقیب کنندگان چراغ های هاردکور همچنین می توانند در مرکز مطالعات شمالی چرچیل مدتی را برنامه ریزی کنند تا در مورد عکاسی و تحقیقات چراغ های شمالی اطلاعاتی کسب کنند. این جایی است که اخترشناسان از سراسر جهان برای بررسی این پدیده به آنجا می آیند.

بهترین زمان برای برنامه ریزی یک سفر آسمان شب به چرچیل ، از ژانویه تا مارس است که بیشترین فعالیت را دارد. از آنجا که مشاهده چراغ های شمالی در چرچیل بسیار محبوب است ، می توانید با تلفیق کردن یک تجربه خرس قطبی یا رزرو یک گنبد شفق قطبی ، رزرو یک گنبد پلکسی گلاس ، سفر منحصر به فرد را برنامه ریزی کنید ، این امکان را برای شما فراهم می کند تا آسمان شب را از راحتی یک ایگلو مدرن مشاهده کنید.

9. ارتفاعات اسکاتلند

چراغ های شمالی بر فراز ارتفاعات اسکاتلند

در حالی که ارتفاعات اسکاتلند بیشتر به خاطر دیدنی های Loch Ness شناخته شده است ، یک منطقه شمالی دورافتاده در این کشور است که همچنین فرصت های خارق العاده ای برای دیدن چراغ های شمالی دارد.

اسکاتلند در همان عرض جغرافیایی مانند شهرهای آلاسکا و اسکاندیناوی قرار دارد که دارای موقعیت های بهینه شمالی برای چراغ ها هستند ، به همین دلیل مشاهده در ارتفاعات عالی است ، گرچه به اندازه سایر مقاصد محبوب نیست.

در اسکاتلند ، آنها چراغ های شمالی را " میری رقصنده " می نامند ، و ارتفاعات دورافتاده حداقل آلودگی نوری را با آسمانهای تاریک ایجاد می کنند که برای دیدن عالی ایجاد می کنند.

یکی از بهترین مکان ها برای دیدن چراغ های شمالی اسکاتلند ، پارک ملی Cairngorms است که بزرگترین پارک ملی این کشور است. مکان برتر دیگر پارک جنگلی گالووی ، تنها مکانی در اسکاتلند است که در آن پارک تاریک مشخصی پیدا خواهید کرد. برخی دیگر از مکانهای دیدنی برتر شامل شتلند ، آنگوس ، لوئیس و آبردینشر هستند .

  • بیشتر بخوانید:
  • جاذبه های گردشگری دارای رتبه برتر در اینورنس و ارتفاعات اسکاتلند

10. اسوالبرارد ، نروژ

Svalbard مکانی عالی برای لذت بردن از نمایش چراغ های شمالی است

چندین مکان عالی در نروژ برای مشاهده چراغ های شمالی وجود دارد و Svalbard در صدر این لیست قرار دارد. Svalbard در واقع یک سری از جزایر بین نروژ و قطب شمال است ، بنابراین دارای تاریکی ترین آسمان در جهان است تا از رنگهای پر جنب و جوش شفق شمالی بورالیس استقبال کند.

از آنجا که بین ماه های نوامبر و فوریه تاریکی مداوم در جزایر وجود دارد ، می توانید حتی در ساعات شبانه روز نیز به تماشای نمایش نور بپردازید ، که شانس شما را حتی بیشتر می کند.

برنامه ریزی سفر با چراغ های شمالی به Svalbard برای مسافر متین نیست. توجه داشته باشید که در حالی که دیدن چراغ های شمالی دیدنی و جذاب خواهد بود ، شما در بیابان ناهموار خواهید بود. از نظر برخی ، زیبایی دست نخورده این منطقه بر جذابیت سفر می افزاید.

در حالی که ماه های هدفمند برای بازدید از ماه نوامبر تا فوریه است ، در ماه های حاشیه این پنجره ، در پایان ماه فوریه و در ماه اکتبر ، همچنین می توانید شاهد نور آبی قطب شمال که در این جزایر وجود دارد ، مشاهده کنید.

11. پارک ایالت Cherry Springs ، پنسیلوانیا

مشاهده آسمان شب در پارک ایالتی Cherry Springs در پنسیلوانیا

پنسیلوانیا ممکن است به هنگام فکر کردن در سفر برای دیدن چراغ های شمالی به ذهن شما نرسد ، اما پارک ایالتی Cherry Springs در یک مکان منحصر به فرد قرار دارد که این امر را برای دیدن فرصت ها بسیار عالی می کند. شما ممکن است این مکان را در نظر بگیرید اگر برخی از کشورهای دورتر و مناطق دیدنی از دسترس شما نیستند.

پارک ایالتی Cherry Springs در فاصله زیادی از شهرهای بزرگ پنسیلوانیا قرار دارد و تلاش های حفاظت از این پارک امکان حفظ آسمان تاریک را فراهم کرده و آن را به مکانی برای ستاره شناسان و بینندگان آسمان شب تبدیل کرده است.

این پارک یک پارک تاریک تاریک در آمریکای شمالی است ، به این معنی که منظره ای استثنایی از آسمان شب را فراهم می کند. این پارک اغلب برنامه های آموزشی عمومی و تماشای عمومی را برگزار می کند. قوانینی برای چراغ های موجود در پارک از جمله چراغهای جلو و چراغ قوه وجود دارد که می تواند در مشاهده تأثیر بگذارد. چراغ های شمالی اغلب در زمستان در این پارک دیده می شوند و سرگرمی در تمام طول سال فوق العاده است.

12. Yellowknife ، کانادا

دهکده شفق در Yellowknife ، کانادا

لایه ها و پارکینگ خود را برای مشاهده چراغ های شمالی در Yellowknife ، کانادا تنظیم کنید. این تجربه روستایی و از راه دور است و عرض جغرافیایی آن باعث می شود حدود 240 شب در سال به مکان دیداری برتر تبدیل شود.

بهترین زمان برای رفتن به Yellowknife برای شفق قطبی از اواسط اوت تا سپتامبر و نوامبر تا آوریل است. در حالی که می توانید برای دیدن چراغ های خود به یک سفر به Yellowknife برنامه ریزی کنید ، به شما توصیه می شود یک تور را انجام دهید ، که اغلب آن را یک تور تعقیب کننده شفق قطبی می نامند.

یکی از بهترین مکان ها برای تجربه چراغ ها در Yellowknife ، از دهکده شفق قطبی است که مورد توجه گردشگران است. این دهکده از teepees است که می توانید در هنگام نمایش نور منتظر آرامش و گرم ماندن باشید. شما راحتی اجاق گازهای چوبی و نوشیدنی های گرم را با جامعه ای از مردم دارید که به همین دلیل در آنجا هستند. شما باید حداقل سه شب را در آنجا بگذرانید تا بهترین فرصت برای دیدن چراغ ها در صورت ابر بودن آسمان وجود داشته باشد.

قبل از برنامه ریزی چراغ شمالی چه باید بدانید:

در حالی که هرگز تضمینی برای دیدن چراغ های شمالی وجود ندارد ، می توانید با درک برخی اصول اولیه در مورد شرایطی که برای دیدن آنها لازم است سفر خود را برنامه ریزی کنید. این باعث می شود بیشترین وقت و هزینه شما را در زمان مقصد خود داشته باشید. برای دیدن قابل مشاهده aurora borealis ، شرایط آب و هوایی باید درست ، بدون آسمان تیره و بدون ابر پوشش داده شود.

بهترین ماه برای دیدن چراغ بین دسامبر و آوریل می در زمان 22:00 و 02:00، و شما باید سفر خود را در اطراف ماه جدید برای شانس بهینه به آنها مراجعه کنید برنامه ریزی کنید.

مکان هایی در مناطق شمالی کره زمین بهترین مکان برای دیدن چراغ های شمالی است. بیشتر کشورهای اسکاندیناوی دید بهینه دارند. بعضی از مکانها مانند ایسلند ، گرچه برای دیدن رویدادها ایده آل است ، ممکن است نیاز به ماندن چند روز اضافی داشته باشد زیرا چراغ های شمالی به دلیل پوشش ابر مکرر مورد اصابت قرار می گیرند و از دست می روند.

مبینا موحدی بازدید : 292 سه شنبه 4 شهريور 1399 زمان : 19:01
ارسال نظر برای این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 24
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 3
  • باردید دیروز : 11
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 50
  • بازدید ماه : 126
  • بازدید سال : 323
  • بازدید کلی : 9500
  • آخرین نظرات
    کدهای اختصاصی